Bestuurskunde en ondernemerschap

Vincent Wiggers is voorzitter van Gulliver en studeert bestuurskunde aan de faculteit Governance and Global Affairs. Naast bestuurskunde vindt hij dat ondernemerschap een goede aanvulling is op zijn studie. Kom ook naar de eerstvolgende bijeenkomst van Gulliver, 'Entrepreneurship in the digital age'.

Gulliver is hét platform voor entrepreneurship in de regio Leiden. Het doel van de stichting is om student entrepreneurs en ondernemers uit de hele regio samen te brengen door het organiseren van evenementen en een competitie waar alle studenten van de Universiteit Leiden aan mee kunnen doen.

10.000 euro voor jouw startup

'Overheidsbestuurders creëren de voorwaarden waarbinnen ondernemers kunnen spelen,' zegt Vincent Wiggers. 'Ik ben voorzitter van Gulliver en het is ons doel om ondernemerschap aan te wakkeren. Hiervoor hebben wij een competitie in het leven geroepen, ontvangt uiteindelijk € 10.000 cash om te spenderen aan zijn of haar startup.'

De competitie is zo opgezet dat iedereen kan meedoen, mensen die slechts een idee hebben voor een bedrijf tot en met mensen die al 2 jaar hun eigen startup runnen. Doe jij ook mee?

Digitale toekomst

Het eerste evenement van dit jaar zal plaatsvinden op 15 november en zal in het teken staan van Big Data, IoT, en privacy. Op het evenement zullen verscheidene sprekers aan bod komen, hieronder vallen CEO’s van bedrijven uit de regio maar ook het Kamerlid Kees Verhoeven.

Op de www.gulliver.nl is meer informatie te vinden over zowel de competitie en het eerste evenement van dit jaar.