Twee ministers op één schip

Caspar van den Berg werd door EditieNL gevraagd om een reactie op het nieuwe regeerakkoord en ministersploeg. Enkele ministeries krijgen twee ministers, gaat dit wel goed? Kijk het fragment terug.

Deze week werd de nieuwe ministersploeg van Kabinet Rutte III bekendgemaakt. Somminge ministeries krijgen twee personen aan het hoofd. EditieNL onderzocht deze gang van zaken.

Caspar van den Berg, verbonden aan het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden in Den Haag, heeft hier een reactie op. "Als je twee ministers krijgt, tussen wie een tweestrijd kan ontstaan over wie de nummer één is, dan is dat vragen om problemen. Het is belangrijk duidelijke afspraken over de taakverdeling te maken."

Kijk hier het fragment terug.