Studenten van de advanced master International Children’s Rights bezoeken jeugdinrichting De Hunnerberg

Op 25 oktober 2017, bezochten de huidige studenten van de advanced master International Children’s Rights van de Universiteit Leiden justitiële jeugdinrichting ‘De Hunnerberg’ in Nijmegen.

Een  pedagogisch medewerker en een gedragsdeskundige werkzaam in De Hunnerberg gaven een presentatie over het doel van instelling, dat voornamelijk is om recidive te voorkomen van kinderen die verdacht worden van, of veroordeeld zijn voor een strafbaar feit, en hen te re-integreren in de samenleving. De studenten kregen ook een rondleiding door de inrichting en een lunch aangeboden.

Er werd stilgestaan bij de proeftuin Kleinschalige Voorziening waaraan De Hunnerberg meewerkt. Daarin verblijven jongeren in een laag beveiligde setting. Zo kan het contact met ouders en zaken als school en werk zoveel mogelijk gecontinueerd worden.

De excursie is georganiseerd door mr. drs. Yannick van den Brink, coördinator en docent van het vak Children in the Justice System. Gedurende dat vak leren de studenten met een kinderrechtenbril te kijken naar kinderen in die in aanraking komen met politie en justitie.

students of the advanced LL.M. programme International Children’s Rights