Studenten van de advanced master International Children’s Rights bezoeken Internationaal Strafhof

Op 30 oktober jl. bezochten de studenten van de advanced master International Children’s Rights het Internationaal Strafhof te Den Haag.

Twee vertegenwoordigers van Bureau van de aanklager gaven een presentatie over het recent door het Bureau ingevoerde beleid met betrekking tot kinderen. Na de presentatie woonden de studenten een zitting van het strafhof bij.

De excursie was georganiseerd in het kader van het vak Interaction Between Children's Rights and Other International Legal Systems. Gedurende dat vak leren de studenten onder andere over de positie van kinderrechten in het internationale strafrecht.

Studenten van het advanced LL.M. programma International Children's Rights