Zomers Leiden en Den Haag door de ogen van studenten

Deze zomer stuurden studenten – en enkele medewerkers – van de Universiteit Leiden hun mooiste foto’s in voor de universitaire fotowedstrijd ‘Zomer in Leiden en Den Haag’. Al deze zomerse plaatjes worden nu getoond in de fototentoonstelling Summer in the City in de Oude UB.

De Nieuwe Rijn vol met bootjes, zonovergoten terrassen op de Grote Markt of een zwoele avond aan het strand: in de zomer laten Leiden en Den Haag zich van hun mooiste kant zien. En hoewel het onderwijs stil ligt, zijn echt niet alle studenten vertrokken. Er wordt aan scripties gewerkt in de UB, onderzoek gedaan in het lab, of gewoon genoten van de zon op het terras.

Winnende foto van Leidse terrasjes, door Arianna Palagi

Fotowedstrijd

De fototentoonstelling ‘Summer in the City’ laat de zomer in Leiden en Den Haag zien door de ogen van studenten en medewerkers van de Universiteit Leiden. In juli en augustus organiseerde de nieuwsredactie van de afdeling Strategische Communicatie en Marketing de fotowedstrijd ‘Zomer in Leiden en Den Haag’. Meer dan 100 inzenders stuurden een of meerdere foto’s in. Elke week werd de mooiste uitgelicht als ‘Foto van de week’ op de Facebookpagina en het Instagramkanaal van de Universiteit Leiden. Uiteindelijk werden drie winnaars gekozen waarvan de makers elk een Instax-camera wonnen.

Madelief van Veen's winnende foto van het vuurwerkfestival bij Scheveningen

Social media gemeenschap

Deze verzameling foto’s toont niet alleen de twee steden van hun mooiste kant, maar laat ook zien hoe de Universiteit Leiden via social media interactie aan gaat met de universitaire gemeenschap. Naar mate er meer ‘Foto’s van de week’ geplaatst werden, nam het aantal inzendingen en reacties op de foto’s toe. Door de foto’s op een speelse manier, voorzien van hashtags en polaroid-kaders weer te geven is Summer in the City niet alleen een ode aan de zomer, maar tegelijk een ode aan de trouwe volgers van de Universiteit Leiden op social media.

Leidse zomeravond, door winnares Wilke Geurds

Fototentoonstelling Summer in the City

De fototentoonstelling Summer in the City – Leiden & Den Haag door de ogen van studenten is van 6 t/m 26 oktober gratis te bezoeken in de centrale hal van de Oude UB (Rapenburg 70), op werkdagen tussen 9.00u en 17.00.