Paul van der Heijden benoemd tot lid CDHO

De voormalige Leidse rector magnificus Paul van der Heijden is door minister Jet Bussemaker (Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen) benoemd tot lid van de Commissie Doelmatigheid Hoger Onderwijs (CDHO).

In zijn nieuwe functie zal Van der Heijden de minister van OCW en de staatssecretaris van Economische Zaken adviseren over de doelmatigheid van het hoger onderwijsaanbod. De CDHO kijkt onder andere naar aanvragen voor bekostiging van nieuwe, nevenvestigingen en verplaatsingen van opleidingen.

Van der Heijden was van 2007 tot 2013 rector magnificus van de Universiteit Leiden. Daarnaast is hij emeritus hoogleraar Internationaal Arbeidsrecht aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Van der Heijden treedt per 1 oktober aan bij de CDHO. Hij is de opvolger van Jan Anthonie Bruijn, hoogleraar Immunopathologie aan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).