Brein en gedrag in ontwikkeling

Onze jeugdjaren bepalen voor een groot deel hoe we later door het leven gaan. In die eerste paar decennia van ons leven is ons brein volop in ontwikkeling, en dat is terug te zien in ons gedrag. Door te onderzoeken hoe jonge hersenen zich ontwikkelen en hoe kinderen zich gedragen, kunnen wetenschappers erachter komen wat de beste manier is om iets te leren en wanneer. Dit levert niet alleen een efficiënter schoolsysteem op, ook buiten school kan deze kennis kinderen helpen zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Dat geeft hen een belangrijke basis voor een sterke positie in de maatschappij later. In het nieuwe wetenschapsdossier ‘Brein en gedrag in ontwikkeling’ lees je over het onderzoek dat de Universiteit Leiden doet om kinderen slimmer te laten leren voor betere kansen.