Ervaringen van een duale promovendus: invloed van leiderschap op veiligheid

Veiligheidsdeskundige Victor Roggeveen werd na zijn pensionering een duale promovendus bij het Dual PhD Centre. De kennis die hij als veiligheidsdeskundige en -adviseur heeft opgedaan, vertaalt hij nu in een promotieonderzoek. Zijn onderzoek levert veel belangstelling op in de praktijk. De dynamiek tussen onderzoek en beroepspraktijk vormt de rode draad in het universiteitsbrede duale doctoraatprogramma van het Dual PhD Centre.

Victor krijgt met zijn onderwerp 'De invloed van leiderschap op veiligheidscrises' veel aandacht. In een kort interview in alumnimagazine Leidraad bespreekt Victor zijn ervaringen met het duale promotieonderzoek. Lees het interview hier terug op pagina 8.

Werken en promoveren tegelijkertijd

Duaal promoveren? Het Leiden University Dual PhD Centre maakt dit mogelijk. Het Centrum richt zich op buitenpromovendi die een deel van hun werktijd aan wetenschappelijk onderzoek besteden. Een thema uit de beroepspraktijk staat in het onderzoek centraal. Het Centrum helpt met het ontwerpen van een onderzoeksplan, leidt de kandidaat-promovendus op en zorgt dat zijn of haar onderzoek aansluit bij een wetenschapsdiscipline, graduate school en promotor. Zo zet het Centrum zich in om vraagstukken van kennisintensieve bedrijven te kunnen beantwoorden. Een unieke kans voor promovendus, werkgever en wetenschap.

Schrijf u nu in!

Universiteit Leiden roept werkgevers en professionals uit het publieke en private domein op voorstellen in te dienen voor een duaal dissertatietraject. In september start een nieuwe uitvoering van het pre-PhD opleidingsprogramma. Belangstellenden kunnen contact opnemen via dualphd@fgga.leidenuniv.nl. Voor het uitwerken van het onderzoeksidee kan het model onderzoeksvoorstel worden gebruikt. Het Dual PhD Centre helpt professionals deze ideeën om te zetten naar een aanvaardbaar dissertatievoorstel.

Fonds beschikbaar voor duale promovendi

Professionals uit het bedrijfsleven maken nu kans op een starterssubsidie bestaande uit de vergoeding van de deelnamekosten. Dit wordt mogelijk gemaakt door de Stichting Regionale Kennisontwikkeling