LUC student wint ‘Next Generation Womens Leaders’ prijs

Leiden University College student Imane el Morabit is een van de winnende studenten van de ‘Next Generation Women Leaders Award’ 2017, gepresenteerd door het consultancybedrijf McKinsey & Company.

Deze onderscheiding komt met een geldprijs van 2.000 euro (of een equivalent in de lokale valuta) voor de kosten van het collegegeld, zomerwerk, vrijwilligerswerk, onderzoek of een onafhankelijk project/ondernemerschap, en daarnaast individuele coaching van McKinsey consultants en een gegarandeerde uitnodiging voor bepaalde McKinsey evenementen.

Imame nam deel in de laatste selectieronde in Amsterdam, waar zij gesprekken had met McKinsey werknemers en een zakelijke case kreeg om te analyseren. Ze vertelde dat ze het hele proces erg leuk vond, en dat ze zelfs verteld was dat ze erg goed in de organisatie zou passen, wat natuurlijk erg aanmoedigend was om te horen.

Imame erkent het belang van vrouwen in leidende posities en de impact van vrouwelijke leiders op de economie. Dit is een gewelde kans voor alle winnaars om hun persoonlijke leiderschap stijl te vormen door op hun sterke kanten af te gaan, en te begrijpen hoe ze hun eigen potentieel kunnen vervullen.

Imame is op dit moment een tweedejaars student aan Leiden University College en onderdeel van de Leiden University Honours Academy. Wij wensen Imame veel succes met al haar toekomstige projecten en ondernemingen!