Leiden Law School beste rechtenfaculteit van Nederland

Leiden Law School is als nummer 32 gerangschikt op de QS World University Rankings 2017. Hiermee is Faculteit der Rechtsgeleerdheid wederom de beste Law School van Nederland en de achtste van geheel Europa.

Onze faculteit laat dus alle andere Nederlandse rechtenfaculteiten achter zich en is de nummer twee van het Europese vasteland. De nummers 1,2 en 3 wereldwijd zijn de universiteiten van Harvard (VS), Oxford (UK) en Cambridge.

QS Top Universities kijkt naar de academische reputatie, de reputatie van de universiteit als werkgever en het aantal keren dat publicaties van wetenschappers worden geciteerd in de vakpers. Tot slot telt ook de zogeheten H-index mee: die meet de productiviteit van de wetenschappers en de invloed van hun werk.