Interaction tussen privaat en publiekrecht: Familierecht door een rechtssociologische bril

Op vrijdag 24 februari zal Prof. Judith Masson (Bristol University), Hoogleraar Rechtssociologie en Fellow bij the UK Academy of Social Science, een lezing geven binnen de Leiden Socio-Legal Series.

Deze lezing wordt mede mogelijk gemaakt door de afdeling Jeugdrecht. Prof. Masson zal tijdens haar bezoek aan Leiden namelijk ook een gastcollege verzorgen in het vak Child Protection and Children’s Rights. In haar lezing zal Prof. Masson onder meer aandacht besteden aan de wisselwerking – de interactie – tussen privaat en publiekrecht in familierechtzaken, alsook aan de wijze waarop een rechtssociologisch perspectief tot belangrijke inzichten kan leiden bij het bestuderen van de dynamiek in de rechtszaal bij familie- en jeugdrechtzaken.

Meer informatie over de lezing en over Prof. Judith Masson

Overzicht lezingen in 'Leiden Socio-Legal Series'