Judi Mesman ontvangt NWO-Vici beurs

LUC Decaan prof.dr. Judi Mesman heeft een NWO-Vici grant gekregen voor haar project over de rol van opvoeding bij de oorsprong van vooroordelen.

Het project combineert een langetermijn observatie studie met een experiment om de rol van opvoeding te onderzoeken in de vorming van vooroordelen bij kinderen in Nederlandse, Turkse en Surinaamse gezinnen in Nederland. De beurs van 1,5 miljoen euro zal gebruikt worden om drie PhD’s en een postdoc te financieren.

Veni, Vidi, Vici
Het is een succesvol jaar geweest voor Mesman, die in december 2016 een ERC Consolidator grant van 2 miljoen euro ontving voor haar onderzoek naar het verminderen van gendervooroordelen in onderwijstrajecten. Judi Mesman is nu een van slechts een handvol academici binnen de Nederlandse Sociale en Geesteswetenschappen die de academische trilogie van Veni, Vidi en Vici grants heeft ontvangen.