Doe mee aan de Summerschool Crises in Biology

Meer leren over het ontstaan van het leven op Aarde? Dat kan in de Summerschool Crises in Biology.

De summerschool Crises in Biology is een cursus uit het programma van de Honours Academy en in eerste instantie bedoeld voor studenten die het Honours Programma volgen. Bij voldoende ruimte is de Summerschool ook toegankelijk voor BSc- en MSc-studenten uit de opleidingen van de Faculteit Wiskunde & Natuurwetenschappen en studenten die een opleiding volgen in de exacte wetenschappen. In de afgelopen jaren maakten vooral studenten uit de opleiding Biologie gebruik van deze mogelijkheid, maar studenten uit andere opleidingen zijn ook van harte welkom.

In het programma van de Summerschool staat het ontstaan van het leven op Aarde centraal. Dit onderwerp wordt vanuit diverse (met name) geologische en biologische oogpunten behandeld. Tussen 6 juni en 15 juni (week 24 en 25) vinden er in totaal op 8 avonden colleges plaats tussen 17.00 en 20.00 uur in het Gorlaeus laboratorium in Leiden. 19 augustus t/m 3 september (week 34 en 35) wordt het onderwijs verzorgd d.m.v. excursies vanuit een Marine Biologie Instituut met een laboratorium in Roscoff, Bretagne, Frankrijk.

Deze cursus heeft een waarde van 5 EC. Voor dit onderwijs krijgen de deelnemers een certificaat. De eigen bijdrage voor de kosten van de Summerschool is 450 euro. Dit bedrag is inclusief reis- en verblijfkosten.

Lees over deze Summerschool in de e-Studiegids, op Studeren in Leiden of in Mare. Opgeven voor de cursus kan via de website en door aanmelden bij de organisatoren (ook voor meer informatie): Tonny Regensburg en Jan Wijbrans.