Reijer Passchier discussieert met studenten van Boston College Law School via skype

Dit deed hij in het seminar van Richard Albert naar aanleiding van het artikel dat hij schreef met Maarten Stremler over de mogelijkheid van ‘onconstitutionele constitutionele veranderingen’ in de Europese Unie.

In dit artikel – Unconstitutional Constitutional Amendments in the European Union: Considering the Existance of Substantive Constraints on Treaty Revision - verkennen Maarten en Reijer of argumenten die worden gebruikt om doctrines van constitutionele onveranderlijkheid in landen te rechtvaardigen kunnen worden gebruikt om het bestaan van zulke doctrines in het recht van de EU te rechtvaardigen. Het artikel zal in september worden gepubliceerd door het Cambridge Journal of International and Comparative Law.

Het artikel is te raadplegen via SSRN