Ben Van Rompuy over Europees mededingingsrecht en transnationale private regelgeving inzake sport

Ben Van Rompuy, Universitair Docent mededingingsrecht aan het Europa Instituut in Leiden, sprak recent over de laatste ontwikkelingen aangaande de toepassing van de Europese mededingingsregels op sportregelgeving.

Op 24 november hield Ben een lezing op de 86th Lunch Talk van het Global Competition Law Center (College of Europe) in Brussel. Hij behandelde verscheidene vraagstukken die centraal staan in recente sport-gerelateerde antitrustzaken voor de Europese Commissie, nationale mededingingsautoriteiten en de nationale rechter.

Op 28 november sprak Ben op het ontbijtseminar “Actualiteiten Sport en Mededinging” georganiseerd door CMS Derks Star Busmann in Amsterdam. Dit seminar stond hoofdzakelijk in het teken van de mededingingsrechtelijke ontwikkelingen in het professionele voetbal.