Studenten International Studies crowdfunden vluchtelingenfilmproject

Timo Schmidt en Florian Volz, beiden student International Studies, hebben in de zomer van 2016 op de fiets de route afgelegd die veel vluchtelingen hebben genomen om Europa te bereiken. Via crowdfunding willen ze de productie van hun documentaire hierover bekostigen. Met nog drie dagen te gaan, zijn ze op 90% van hun doelbedrag van €6.000.

Uit eigen zak

Inmiddels hebben beide studenten weken aan materiaal verzameld dat nog tot een lopend geheel moet worden gemaakt. In eerste instantie hebben ze dit uit eigen zak betaald, met hulp van donaties van vrienden en familie. Inmiddels hebben hun financiële reserves echter de limiet bereikt. Daarom hebben ze besloten via crowdfunding te proberen het project verder te financieren, en ze zijn er bijna!

Niet zomaar regisseur

Het doel is om niet zomaar als regisseur van een documentaire op te treden, maar om de dagelijkse uitdagingen te laten zien waar vluchtelingen mee geconfronteerd worden door dezelfde route af te leggen. De verhalen van vluchtelingen spelen hierin een leidende rol. In plaats van zich te concentreren op punt A en punt B van de route, concentreert de documentaire zich op de reis daartussen, en de grenzen die vluchtelingen zowel geografisch als mentaal over moeten.