Stem op Carolien Rieffe voor de slimste binnenstad

De slimste binnenstad erkent het belang van vrij spel voor de ontwikkeling van kinderen. Tenminste, als het aan Carolien Rieffe ligt. De Leidse hoogleraar brengt met 'tags' in kaart hoe kinderen zich bewegen op een schoolplein, wie met wie speelt en hoelang. Stemmen op Rieffes 'Speelgedrag en sociale interactie' als slimste project? Liken is stemmen, uiterlijk 2 oktober.

Inclusieve onderwijs

Ontwikkelingspsycholoog Rieffe doet onderzoek samen met Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS) en University of Evora in Portugal. 'Met deze nieuwe tag-techniek kunnen we niet alleen spelgedrag van 'het gewone' kind onderzoeken, maar ook zien of kinderen met autisme, of dove kinderen met een cochleair implantaat nu ook echt goed meekomen op het speelplein met hun leeftijdsgenootjes. Want dat is wat we graag willen met het inclusieve onderwijs.'

Stem vóór 3 oktober op het ‘Slimste Project’ van Nederland

Tot en met 2 oktober middernacht kan iedereen stemmen in de categorieën:

• Smart economy
  • Smart governance
  • Smart environment
  • Smart living met Carolien Rieffe
  • Smart mobility
  • Smart citizen

Like als slimste project in Smart living: 'Speelgedrag en sociale interactie'

De Slimste Binnenstad 2016

De verkiezing Slimste Binnenstad van Nederland wordt gehouden om inzicht te krijgen in de Smart City activiteiten van Nederlandse top steden en om van elkaar te leren.
Smart cities