Marion Boers wint Onderwijsprijs Geesteswetenschappen 2016
Marc de Haan

Marion Boers wint Onderwijsprijs Geesteswetenschappen 2016

Docent Kunstgeschiedenis Marion Boers is op de opening van het academisch jaar benoemd als winnaar van de Onderwijsprijs Geesteswetenschappen. De prijs wordt elk jaar uitgereikt aan de meest inspirerende docent van de faculteit. De jury prees onder meer haar grote enthousiasme en gevoel voor humor.

Motiverend

Marion Boers werd genomineerd door studievereniging LKV (Leidse Kunsthistorische Vereniging), die haar lof uitsprak over Boers' positieve houding en toewijding. Boers motiveert studenten om actief deel te nemen aan het college en vragen te stellen, wat een positieve instelling teweegbrengt bij de studenten.

Betrokken

De werkgroep die een college van Boers bezocht, merkte inderdaad dat de studenten in hoge mate betrokken waren bij de les (en zelfs de leden van de werkgroep raakten enthousiast over het onderwerp!). Boers doceerde met enthousiasme, afwisseling en gevoel voor humor, zonder de rode draad te verliezen. De jury prijst Boers' passie voor haar vak - het plezier spat van haar colleges af.

Over Marion Boers

Marion Boers studeerde Nederlandse taal en cultuur en Kunstgeschiedenis in Leiden. Ze begon haar carrière als docent in 1986 bij Nederlandkunde. De facultaire Onderwijsprijs was niet haar enige nominatie: ook voor de LUS Onderwijsprijs was ze in de running.

Studeren in Leiden

Bachelor