Marieke Liem over levenslange gevangenisstraffen

Vanavond debatteert de Tweede Kamer over levenslange gevangenisstraffen. ISGA criminologe Marieke Liem is rondom dit thema op meerdere plekken in de media te zien en te horen.

In de Tweede Kamer zal vanavond om 19.00 een plenair debat plaatsvinden over levenslange gevangenisstraffen. Om dit thema te bespreken hebben verschillende media Dr. Marieke Liem benaderd, zij is werkzaam bij het Institute of Securty and Global Affairs (ISGA) van de Universiteit Leiden in Den Haag.

In de Volkskrant van vandaag, 8 september is een interview gepubliceerd, "Zeer lange celstraffen werken averechts".

Daarnaast zal Marieke te horen zijn bij de De Nieuws BV vanaf 16.00 uur. En is zij te gast bij RTL Late Night op RTL 4 vanaf 22.30.

[Update] Op maandag 12 september was Marieke te horen op de Belgische radio, Nieuwe Feiten, Radio1.be.

Kom Luisteren

Marieke Liem verzorgt op 21 september één van de HagueTalks in het Paard van Troje in Den Haag. Dit doet zij tussen 18.30 en 21:00 uur op het Just Peace Festival. Deelname is gratis, graag wel aanmelden. Het Just Peace Festival vindt van 21 tot 25 september plaats in Den Haag. Met tal van activiteiten staat de Hofstad stil bij de Internationale VN Dag van de Vrede. Veel activiteiten zijn gratis te bezoeken.