Kennisstad Leiden

Op 10 september verscheen bij NRC Handelsblad een bijlage over Leiden als kennisstad. Met daarin natuurlijk veel aandacht voor de Universiteit Leiden. Hier vindt u links naar meer informatie over de artikelen over Leids onderzoek, onderwijs en impact.

Nier op bestelling

Hoogleraar interne geneeskunde Ton Rabelink stort zich op medisch (bio)-technologische ontwikkelingen die genezing van chronische ziekten mogelijk moeten maken waar nu alleen behandeling wordt geboden. Rabelink werkt aan een oplossing voor nierfalen.

Meer over het onderzoek van Rabelink:

Help, er valt een ampul om!

Met de nieuwe Biotech Training Facility bouwde Leiden een productielijn voor het ontwikkelen en testen van medicijnen na.

Tuintje op Mars

Dertien Leidse studenten zijn een crowdfundingsactie gestart om geld in te zamelen voor onderzoek naar mogelijkheden om planten op Mars te verbouwen.

Naar de HUBSPOT

Uit de Agenda:

El Negro op de snijtafel

Frank Westerman is in 2016 gastschrijver aan de Universiteit Leiden.

Van wiskundemeisje naar hoogleraar

Ionica Smeets is hoogleraar wetenschapscommunicatie aan de Universiteit Leiden.

Een geel hart met een gaatje

Vleesetende planten

Alzheimer in de Sterrewacht