Recordaantal medailles voor wiskundestudenten

De Leidse wiskundestudenten Bob Zwetsloot, Daan Becker, Loek Veenendaal en Onno Berrevoets hebben 3 medailles gewonnen bij de International Mathematics Competition in Blagoevgrad, Bulgarije.

Nog nooit eerder heeft een Leids team bij deze wedstrijd zoveel medailles binnengehaald. Aan de prestigieuze wiskundewedstrijd in Bulgarije deden dit jaar ruim 300 studenten mee uit meer dan 50 landen.

De wedstrijd bestond uit twee dagen waarop de deelnemers 5 wiskundige problemen voorgeschoteld kregen om binnen 5 uur op te lossen. Met 50 punten had Onno Berrevoets genoeg punten voor een zilveren medaille. Eerstejaarsstudent Bob Zwetsloot en Daan Becker behaalden respectievelijk 27 en 26 punten, wat voor beiden genoeg was voor een bronzen medaille. Het team werd begeleid door promovendus Raymond van Bommel en ondersteund door het Mathematisch Instituut van Universiteit Leiden.