Jorrit Rijpma neemt deel aan het CEPS Task Force European Border and Coast Guard

Op 21 juni sprak Jorrit Rijpma op de eerste bijeenkomst van het Task Force over een Europese Grens- en Kustwacht, opgericht door het Centre for European Policy Studies in Brussel.

Het Task Force bestudeert de juridische, ethische, politieke en praktische aspecten bij het opzetten van een Europese Grens- en Kustwacht. De groep bestaat uit high-level expert, praktijkdeskundigen, beleidsmakers en academici om deze vraagstukken een divers en diepgaand perspectief te bestuderen. De voorzitter van het Task Force is Enrico Letta, Decaan van de School of International Affairs (PSIA) en Science Po Paris.

Op basis van een aantal bijeenkomsten zal CEPS een rapport met conclusies en aanbevelingen publiceren onder redactie van Dr. Carrera, Prof. Guild, Prof. Blockmans en Prof. Jean-Pierre Cassarino.