Voorverkoop-tickets voor de Nacht van Kunst & Kennis

Op zaterdag 17 september staat Leiden weer in het teken van de Nacht van Kunst & Kennis, met een verrassende mix van wetenschap, theater, muziek en kunst. De kaartverkoop is gestart!

Nachtcolleges van topwetenschappers

De Nacht van Kunst & Kennis werkt nauw samen met de Universiteit Leiden. Behalve dat academische locaties als de Hortus botanicus hun deuren openen, doen ook veel Leidse hoogleraren en onderzoekers mee. Zo geeft Ionica Smeets (wetenschapscommunicatie) een nachtcollege, maar ook onder andere Rob Zwijnenberg (kunstgeschiedenis), Judi Mesman (opvoeding en diversiteit), Arnold Tukker (circulaire economie) en Patrick Rensen (overgewicht en de rol van bruin vet) delen hun ontdekkingen met het publiek.

Van zoen naar biodata

Jonge onderzoekers, studenten en ontwerpers delen via interactieve opstellingen hun bevindingen. De installatie E.E.G. Kiss van kunstenaarsduo Lancel/Maat vertaalt via E.E.G. headsets een kus van twee bezoekers naar biodata. Zo wordt duidelijk hoe hersenprocessen tijdens het zoenen eruit zien.

Opera over Higgs-deeltje

Componist en muzikant Maarten Ornstein presenteert Creator / Destroyer, een opera die zich afspeelt op CERN, het Zwitserse onderzoekscentrum waar het Higgs-deeltje ontdekt werd. Het gezelschap werkt samen met academici die de voorstellingen van wetenschappelijk perspectief voorzien. Zo stimuleert de Nacht de samenwerking tussen kunst en wetenschap. Naast voorstellingen bestaat de programmering uit experimenten, mini-colleges, talkshows en muzikale optredens.

Speciaal voor alumni

Recent afgestudeerd, of al jaren geleden? Kom dan voorafgaand aan de Nacht van Kunst & Kennis naar het Alumni Event van de Universiteit Leiden. Speciaal voor alle alumni gaan om 16:00 uur de zalen en tuin van de Faculty Club open voor een borrel, diner, activiteiten en een sneak preview van topoptredens van de Nacht. Met een passe-partout kun je aansluitend de Nacht van Kunst & Kennis bezoeken. Het event kost 22,50 euro; dit is inclusief maaltijd, borrel en passe-partout.

Lees meer over het Leiden Alumni Event.

De kaartverkoop is gestart! Een kaartje in de voorverkoop kost €17,50. Zien we je op 17 september?