Eerste onderwijspracticum in gloednieuwe labs

Een primeur voor zo’n 150 studenten Life Science & Technology: het eerste practicum in de gloednieuwe laboratoria van het nieuwe Gorlaeus Gebouw van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen.

De studenten gingen als eerste aan de slag met de splinternieuwe en energiezuinige apparatuur. De laboratoria maken gebruik van energie-terugwinsystemen.De laboratoria zijn over 2 verdiepingen verspreid en grenzen aan het immense 4 verdiepingen hoge atrium van het gebouw, wat door de prachtige lichtinval een ruimtelijk effect geeft.

Over het gebouw

Het nieuwe Gorlaeus Gebouw biedt een high-tech omgeving met state of the art onderzoeks- en onderwijsfaciliteiten. In de loop van 2016 wordt de 1e bouwfase van het Gorlaeus Gebouw in gebruik genomen. De 1e fase bestaat uit 3 vleugels die worden verbonden door een 100 meter lang atrium en bevat ruim 45.000m2 vloeroppervlak. In de toekomst worden alle afdelingen en instituten van de faculteit gehuisvest onder één dak.