Verwonderpaspoort opent poorten

Met heel Leiden als festivalterrein leidt een expeditie door de Hortus botanicus Leiden tot verwondering bij leerkrachten.

Kijkje in de keuken

Interactie in de Hortus.

Van elkaar leren, dat is het doel van het LOF: Leids Onderwijs Festival. De Universiteit Leiden opende op 30 maart haar deur én tuin voor leerkrachten uit het basisonderwijs. Bij alle partners van het Verwonderpaspoort konden de deelnemers via miniworkshops ervaren hoe hun leerlingen aan de slag kunnen met activiteiten op het gebied van Natuur, Wetenschap en Technologie.

Ervaringen delen

Peter Bosman, directeur OBS Woutertje Pieterse Leiden.

Het project Verwonderpaspoort heeft de eerste pilot inmiddels afgesloten en het aanbod voor scholen voor 2016-2017 online beschikbaar gesteld. Scholen kunnen dus nu al activiteiten boeken en opnemen in het schoolrooster van volgend jaar. Peter Bosman, directeur van OBS Woutertje Pieterse Leiden, deelde in het Academiegebouw zijn ervaringen met het Verwonderpaspoort.

Verwondering

Actief aan de slag met als startpunt een (onderzoeks)vraag of een uitdaging: bij het Verwonderpaspoort staat onderzoekend leren centraal. In het filmpje wordt kort uitgelegd hoe het werkt.