Universiteit Leiden zoekt nieuwe vice-rector/lid college van bestuur

De Raad van Toezicht van de Universiteit Leiden heeft de procedure in gang gezet om een nieuwe vice-rector magnificus/lid van het college van bestuur te vinden die op 1 augustus 2016 kan aantreden. De procedure wordt ondersteund door het bureau voor executive search, Van der Kruijs.

De nieuwe vice-rector volgt de huidige vice-rector Simone Buitendijk op. De Raad vestigt de aandacht op de vacature en verzoekt de (academische) gemeenschap om namen van geschikte kandidaten te melden.

Profiel

Gegeven de samenstelling van het college van bestuur gaat voor de vervulling van deze vacature de voorkeur uit naar een vrouw, de kandidaat heeft daarnaast bij voorkeur een achtergrond in het bèta-domein. Tot de portefeuille van de vice-rector magnificus behoort in elk geval het onderwijsbeleid.

De Raad van Toezicht heeft een selectiecommissie ingesteld voor de vervulling van deze functie. Ook is een profielschets opgesteld.

Selectiecommissie

De selectiecommissie is samengesteld uit een brede vertegenwoordiging van de Leidse academische gemeenschap: twee leden van de Raad van Toezicht; twee decanen; de rector/voorzitter van het college van bestuur; een studentlid en een personeelslid (beide op voordracht van de universiteitsraad).

De selectiecommissie doet een voorstel aan de Raad van Toezicht over de meest geschikte kandidaat. De Raad van Toezicht is verantwoordelijk voor de benoeming van de leden van het college van bestuur van de universiteit.

Contact

Indien u de aandacht wilt vestigen op namen van mogelijke kandidaten, kunt u dat doen bij: bureau Van der Kruijs