Political Science en International Studies in Leiden krijgen hoge waardering

De programma’s Political Science en International Studies van de Universiteit Leiden genieten een sterke academische reputatie. In de 2016 QS World University Rankings staat Leiden in de top 25 van de best gewaardeerde instituten wereldwijd. Binnen Nederland staat Leiden wederom op de eerste plaats.

QS World University Rankings 2016Leiden nummer één in Nederland

De top 25 wordt, uiteraard, gedomineerd door universiteiten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Leiden vertegenwoordigt een van slechts zes niet-‘Angelsaksische’ instellingen. Leiden is het enige politicologische instituut in Nederland dat zulke hoge ogen gooit.

Academische reputatie, onderzoeksimpact en werkgeverschap

De QS Rankings worden ieder jaar gepubliceerd. Gemeten worden academische reputatie, werkgeverreputatie en impact van het onderzoek. QS baseert zich op wereldwijde surveys van academici en werkgevers en op voor het betreffende vakgebeid relevante citatie-indici en productiviteitsgraadmeters.

Meer informatie

2016 QS World University Rankings for Political Science and International Studies