LUCAS lanceert blog

Op woensdag 23 maart vond de officiële aftrap van de LUCAS-blog plaats. Op de blog delen PhD’s van het Leiden University Centre of Arts in Society interessante bevindingen uit hun onderzoek, en ander relevant nieuws.

LUCAS is het instituut van de Universiteit Leiden waaronder taal en (moderne) talen, religie, geschiedenis, filosofie, kunst en cultuur vallen. Het idee is om door middel van de blog de verschillende onderwerpen waar in het centrum onderzoek naar wordt gedaan, samen te brengen. Ook andere wetenschappers worden daarom aangemoedigd om in blogvorm te vertellen over onderzoek dat binnen de thema’s van het LUCAS past.

Ontdekkingsreis

“Het is eigenlijk een ontdekkingsreis door het LUCAS,” zegt Sophia Hendrikx, een van de initiatiefnemers en bijdragende PhD’s. “Zo kun je goed zien wat ons allemaal bezighoudt, en kunnen wij heel makkelijk ons onderzoek aan anderen laten zien. Het is vooral bedoeld als platform om ons onderzoek te presenteren naar zowel de academische als de niet-academische wereld.”

Zelf bijdragen

De blog is dus niet alleen voor LUCAS-leden bedoeld. Iedereen met een interesse voor taal, literatuur, kunst of cultuur uit academische hoek mag een bijdrage leveren. Alles dat betrekking heeft op je eigen onderzoek en aansluit bij het LUCAS is welkom, ook buiten Leiden en zelfs Nederland. Benieuwd? Bekijk de Leiden Arts in Society Blog. Degenen die een bijdrage willen leveren, af willen spreken met de bloggers, of op de mailinglijst willen, kunnen contact opnemen met de PhD Council van het centrum.