Hanna Swaab lid van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen

Hanna Swaab, hoogleraar Neuropedagogiek en Ontwikkelingsstoornissen is benoemd tot medelid van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) vanwege haar indrukwekkende staat van dienst.

Hanna Swaabs werk richt zich met name op kinderen met ontwikkelingsproblemen, zoals autisme en agressiviteit. Dankzij Swaabs kennis over het verband tussen hersenfuncties en gedrag, ontwikkelt zij op maat gemaakte therapieën.

Samen met het centrum voor autisme in Leiden doet ze bijvoorbeeld onderzoek naar de beïnvloedbaarheid van communicatie tussen ouders en jonge kinderen met autisme.

Lees meer over het werk van Hanna Swaab

De KHMW bevordert wetenschap en slaat een brug tussen wetenschap en samenleving. Een taak die onverminderd actueel is. De Hollandsche Maatschappij bestaat uit 375 ‘directeuren’ die op grond van hun maatschappelijke positie zijn gevraagd toe te treden. Naast deze directeuren heeft de Maatschappij 450 leden: www.khmw.nl