Geschiedenis en Taalwetenschap in Leiden #19 en #28 in QS ranking 2016

In de QS World University Rankings 2016 hebben de vakgebieden Geschiedenis en Taalwetenschappen van de Faculteit der Geesteswetenschappen respectievelijk de negentiende en achtentwintigste plaats behaald. Dit maakt Geschiedenis de beste van zijn soort in Nederland en Taalwetenschappen de één na beste.

Ranking universiteiten

QS publiceerde de ranking op 22 maart 2016 en beoordeelt 's werelds top universiteiten in 2016 op 42 individuele vakgebieden. De rankings richten zich op aanstaande studenten die zich oriënteren op een studie en zoeken naar de beste instellingen in hun vakgebied.

Datasets

Drie datasets worden gebruikt om de prestaties van de universiteiten te beoordelen in specifieke academische disciplines. Deze datasets worden samengesteld uit wereldwijde enquêtes onder academici en werkgevers en data uit onderzoekscitaties van Elseviers Scopus. Deze 3 componenten geven de academische reputatie, werkgeversreputatie en onderzoeksimpact weer en worden gecombineerd om de resultaten te produceren in elk vakgebied, met per vakgebied aangepaste prioriteiten.

Meer informatie over de QS Ranking