FSW Prijswinnaars 2015

Tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie zijn de winnaars van de OBP-, Casimir- en Facultaire Scriptie Prijs gehuldigd.

Dr. Sabine Luning

Casimirprijs voor Sabine Luning

Antropoloog Sabine Luning heeft de Casimirprijs 2015 ontvangen, waarmee zij is bekroond tot beste docent van de Faculteit der Sociale Wetenschappen. Dr. Sabine Luning, al ruim zeventien jaar werkzaam aan het Instituut Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie, wordt door haar studenten gezien als "een zeer kundige, inspirerende en gedreven docent." Het juryrapport looft haar om de manier waarop ze "studenten enthousiasmeert en aanmoedigt het beste uit zichzelf te halen” en sluit af met de overduidelijke conclusie van de inzendingen van haar studenten: “SABINE ROCKS!”

Merel van Beem MSc

Facultaire Scriptieprijs

De winnaar van de FSW scriptieprijs 2015 is Merel van Beem, research masterstudent Orthopedagogiek, met haar scriptie 'Children's Functioning in Foster Care versus Other Caregiving Settings: A Series of Meta-Analyses'. Voor deze scriptie deed ze onderzoek naar het functioneren van kinderen die niet door de eigen ouders adequaat kunnen worden opgevoed. De scriptie toont aan dat uit de bestaande zorgalternatieven pleegzorg te verkiezen is boven alle andere vormen.

Dr. Doreen Arnoldus

OBP-prijs

De jaarlijkse prijs voor een uitmuntend collega onder het ondersteunend en beheerpersoneel van de faculteit viel dit jaar ten deel aan Doreen Arnoldus, Onderwijscoördinator van het Instituut Pedagogische Wetenschappen. “Alle zaken rond het onderwijs van de afdeling zijn prima op orde, mede door haar inzet en talent voor overzicht en organisatie. Zij heeft duidelijk overzicht over wat er wanneer moet gebeuren en zij levert een onmisbare bijdrage aan de afdeling, zowel voor de medewerkers als voor de studenten.”

Voor het fotoverslag van de nieuwjaarsreceptie zie de FSW Facebookpagina.