Sabine Luning wint Casimirprijs 2015

Antropoloog Sabine Luning heeft tijdens de nieuwjaarsreceptie de jaarlijkse Casimirprijs ontvangen, waarmee zij is bekroond tot beste docent van de Faculteit der Sociale Wetenschappen.

Dr. Sabine Luning ontvangt de Casimirprijs 2015 uit handen van juryvoorzitter prof. dr. Lenneke Alink.

Dr. Sabine Luning, al ruim zeventien jaar werkzaam aan het Instituut Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie, wordt door haar studenten gezien als "een zeer kundige, inspirerende en gedreven docent." De studenten prijzen Luning zowel om haar gebruik van heldere en concrete voorbeelden uit de actualiteit die zij verwerkt in haar colleges, als haar betrokkenheid bij elk stadium van de studie.

Luning "vraagt een kritische wetenschappelijke houding van haar studenten" en ook in het buitenland staat ze hen bij in de Fieldschool in Ghana. Het juryrapport spreekt over de antropoloog als een “gewaardeerd docent en begeleider die studenten enthousiast en aanmoedigt het beste uit zichzelf te halen” en sluit af met de overduidelijke conclusie van de inzendingen van haar studenten: “Sabine rocks!”