Speciale collegetour André Kuipers

Op 22 januari 2016 geeft André Kuipers op uitnodiging van het Wetenschapsknooppunt Leiden een gastcollege voor leerlingen uit groep 7 van Leidse basisscholen bij de Universiteit Leiden. Medewerkers en studenten van de Universiteit Leiden zijn van harte welkom om deze lezing bij te wonen!

Jong en oud

Als ambassadeur van het Techniekpact heeft André Kuipers een missie: zoveel mogelijk jongeren interesseren voor wetenschap en technologie. De astronaut weet jong en oud te boeien met zijn verhalen over de ruimte en het leven in het International Space Station. Er zijn plaatsen beschikbaar voor medewerkers en studenten die het leuk vinden om dit evenement samen met de leerlingen te beleven.

Locatie

De lezing van André Kuipers vindt plaats in zaal 4/5 van de Gorlaeus Laboratoria van de Universiteit Leiden. Het adres is Einsteinweg 55 te Leiden en meer informatie over de locatie, route en parkeren staat op de website van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen.

Tijd

De lezing van André Kuipers begint 10.15 uur om en duurt tot 11.30 uur. De kinderen van de Leidse basisscholen volgen aansluitend een wetenschap & technologie programma bij het Wetenschapsknooppunt Leiden en de partners van het Verwonderpaspoort.

Foto en film

Tijdens de lezing van André Kuipers is een fotograaf aanwezig en er zal gefilmd worden. Het is voor deelnemers niet toegestaan om zelf foto- of filmopnames te maken.

Aanmelden

Het bijwonen van de lezing is alleen mogelijk na aanmelding via het online aanmeldingsformulier
Vol=vol.

Contact

Meer informatie over het Wetenschapsknooppunt Leiden of de Collegetour van André Kuipers, neem contact op met  Hanny Gijsman.