Joanne van der Leun nieuwe decaan Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Het College van Bestuur Universiteit Leiden heeft prof. dr. Joanne van der Leun benoemd tot nieuwe decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Haar benoeming gaat in op 1 september 2016.

Prof. dr. Joanne van der Leun volgt hiermee prof. dr. Rick Lawson op. Joanne van der Leun is vanaf  2001 verbonden aan de Universiteit Leiden, waar ze in 2008 tot hoogleraar Criminologie werd benoemd. Daarnaast is zij wetenschappelijk directeur van het instituut voor Strafrecht & criminologie.

Faculteit opstuwen in de vaart der volkeren

De vertrekkende decaan prof. dr. Rick Lawson was, zoals gebruikelijk, niet betrokken bij de keuze van zijn opvolger. Toch is Lawson heel tevreden: "Joanne van der Leun kent de faculteit heel goed. Ze heeft daarnaast als wetenschappelijk directeur van het Instituut voor Strafrecht en criminologie al volop deelgenomen aan het bestuur van de faculteit. Ik heb haar leren kennen als een collega die goed kan luisteren en vervolgens een weloverwogen beslissing neemt die ze dan ook met overtuigingskracht uitdraagt. Ik denk dat de faculteit met Joanne een formidabele decaan krijgt. Ze zal ongetwijfeld punten vinden waarop ze, samen met haar collega's, de faculteit nog weer verder kan opstuwen in de vaart der volkeren".