LUC The Hague Topopleiding 2016

Leiden University College The Hague is één van de beste university colleges van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst in de Keuzegids Universiteiten 2016.

De bachelor bezet de tweede plek met een score van 92 uit 100 punten. Daarom mag LUC The Hague het predicaat ‘Topopleiding 2016’ voeren.

De beoordeling is grotendeels gebaseerd op de Nationale Studentenenquête. Ook dit jaar zijn de studenten weer laaiend enthousiast over LUC The Hague. Op vrijwel alle criteria scoort de opleiding veel beter dan gemiddeld, afgezet tegen de andere negen university colleges in Nederland.

+++

Uitschieters zijn de criteria inhoud en vaardigheden, die met ‘+++’ zijn beoordeeld . Het gaat hierbij om zaken als niveau, samenhang en toetsing van de lesstof, maar ook het leren argumenteren en oplossen van problemen.

Het Bachelor programma van LUC The Hague is uniek. Vanwege de nadruk op Global Challenges biedt LUC The Hague als enige bachelor in Liberal Arts and Sciences majors op het gebied van vrede, recht, duurzaamheid, welvaart en menselijke diversiteit.

De Keuzegids Universiteiten is geschreven voor aanstaande studenten en wordt ook veel gebruikt door scholen, adviesbureaus en door de beoordeelde opleidingen zelf.