Vrouwennetwerk RISE lanceert website

Het onlangs opgerichte vrouwennetwerk van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen, RISE, heeft haar website gelanceerd.

RISE brengt de vrouwelijke wetenschappelijke staf op de faculteit samen en biedt een platform om te netwerken, ideeën uit te wisselen. Ook wordt training aangeboden. Vrouwelijke wetenschappers zijn ondervertegenwoordigd op de faculteit, in het bijzonder in de hogere wetenschappelijke rangen. RISE wil dit veranderen, onder andere door vrouwelijke wetenschappers met elkaar te verbinden.

De eerste bijeenkomst van RISE was op 24 september 2015, zo’n 35 vrouwelijke wetenschappers meldden zich toen aan voor het netwerk.

Miranda van Eck, hoogleraar bij het LACDR, en Martina Vijver, universitair hoofddocent bij het CML, leiden het netwerk.

Zie ook