Topsector Chemiebeurs voor 3 bachelorstudenten MST

Maar liefst 3 studenten van de bacheloropleiding Molecular Science & Technology (MST), Tes Apeldoorn, Philippe Carter en David Klein, ontvangen van de Topsector Chemie een beurs voor hun masterstudie. Ze krijgen de chemiebeurs toegekend vanwege hun excellente studieprestaties. De feestelijke uitreiking vond plaats op 7 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht. MST is een gezamenlijke opleiding van de Universiteit Leiden en de TU Delft.

Studieprestaties, motivatie en ambitie

De studenten zijn geselecteerd op basis van studieprestaties, motivatie en ambitie. Studenten met een Topsector Chemiebeurs ontvangen een geldbedrag, variërend van €3.000,- tot €5.500,- per jaar, en volgen naast hun studie een aanvullend talentprogramma. Daarnaast zijn zij ambassadeurs voor de chemiesector.

Aansluiting op de arbeidsmarkt

Door middel van de Topsector Chemiebeurs hoopt de Topsector Chemie talent aan te trekken. Jongeren worden gestimuleerd hun talent voor bètavakken te benutten en scheikunde te gaan studeren. Daarnaast draagt de beurs bij aan een betere aansluiting tussen opleidingen en de arbeidsmarkt doordat deelnemende bedrijven via stageplaatsen of gastcolleges in de onderwijsprogramma’s participeren.

Meer weten

Topsector Chemie beurs