Havingamedaille voor Prof. Dame Carol Robinson

Tijdens het Reedijksymposium op 30 oktober 2015 wordt de Havingamedaille uitgereikt aan Prof. Dame Carol Robinson (Oxford). Aansluitend geeft zij haar lezing, getiteld 'Structural biology in the gas phase – the first 25 years’.

De Havinga Medal wordt toegekend door de Havinga Foundation, die werd opgericht in 1979 ter ere van professor Egbert Havinga ter gelegenheid van zijn afscheid als voorzitter van organische chemie aan de Universiteit Leiden.

Het voornaamste doel van de stichting is het bevorderen van vooruitgang in de moleculaire wetenschap door middel van de organisatie van de Havinga lezingen. Deze lezingen, waarvoor eminente wetenschappers worden uitgenodigd, worden gehouden aan de Universiteit Leiden. De ontvanger van de Havingamedaille wordt gevraagd om een lezing te geven en wetenschappelijke contacten intensiveren met de laboratoria en instituten in Nederland.

Zie ook

www.havingafoundation.org