Aanklager Internationaal Strafhof geeft startsein bij nieuwe Advanced Course on International Criminal Law

Aanklager Fatou Bensouda van het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft op 24 augustus 2015 het startsein gegeven voor de nieuwe Advanced Course on International Criminal Law.

Lezing

Bensouda deed dat in het Vredespaleis met de lezing The investigation and prosecution of sexual and gender-based crimes: reflections from the Office of the Prosecutor.

De zomercursus wordt georganiseerd door het Grotius Centre for International Legal Studies van de Universiteit Leiden en The Hague Academy of International Law, met steun van de ministeries van Buitenlandse Zaken en Veiligheid en Justitite, en de gemeente Den Haag.

Tekst van de lezing

Zie ook