Zilveren medaille voor Leidse wiskundestudent Onno Berrevoets

De Leidse wiskundestudent Onno Berrevoets heeft op de afgelopen International Mathematics Competition (IMC) in Blagoevgrad in Bulgarije een zilveren medaille gehaald. In deze prestigieuze wedstrijd tussen wiskundestudenten over de hele wereld heeft hij zich kunnen meten met de wereldtop.

Vijf mathematische problemen

De deelnemers kregen in twee dagen vijf problemen per dag voorgeschoteld, die ze moesten proberen op te lossen. Het Leidse team werd begeleid door Raymond van Bommel en Julian Lyczak.

Eerder dit jaar deed Onno ook mee aan de Landelijke Interuniversitaire Mathematische Olympiade. Het team, bestaande uit Onno en de Leidse wiskundestudenten David Kok, Wessel van Woerden en Daan van Gent, werd tweede van Nederland.

Zie ook

De vijf problemen en de oplossingen