Jelle van Buuren bij de NOS over de steun van Trump voor Nederlandse boeren

Jelle van Buuren, universitair docent aan het Institute of Security and Global Affairs, sprak deze week bij de NOS over Trumps steun aan de Nederlandse boeren.

Jelle van Buuren is niet verbaasd dat de Nederlandse boerenprotesten worden gezien en genoemd door internationaal radicaal-rechts. 'Er is paradoxaal genoeg sprake van een internationalisering van het nationalisme. De grieven uit verschillende landen verspreiden zich via een internationale digitale ecologie.'

'Nu corona wat naar de achtergrond is verschoven, zijn de boeren daarvoor in de plek gekomen.'

Lees het hele artikel hier

Jelle van Buuren is universitair docent aan de Universiteit Leiden - Institute of Security and Global Affairs. Zijn onderzoeksinteresses liggen onder andere in de Europese politiesamenwerking, samenwerking van inlichtingen en grensbeheer. In zijn huidige onderzoek gaat hij in op de vraag welke rol complotdenken speelt in processen van delegitimisering.