Hans Nieuwenhuis overleden

Donderdag 18 juni jl. is emeritus hoogleraar Burgerlijk recht Hans Nieuwenhuis op 70 jarige leeftijd overleden. Ook na zijn emeritaat in 2009 stond Hans Nieuwenhuis nog midden in de Leidse rechtenfaculteit.

Met zijn overlijden verliezen wij een inspirerende collega, een fantastische docent, een erudiet mens met een enorm brede belangstelling. Tot zijn ziekte was hij actief in talloze commissies en was hij voorzitter van promotieplechtigheden en de Commissie Wetenschappelijke Integriteit van Universiteit Leiden.

Hans Nieuwenhuis was zeer belezen en schreef zelf ook veel, de laatste jaren vaak op het grensvlak van recht en literatuur. In oktober zal zijn laatste boek, over Europa, worden gepubliceerd. De Leidse rechtenfaculteit is hem veel verschuldigd.

Condoleanceregister Hans Nieuwenhuis

Het faculteitsbestuur heeft bij de ingang van het Kamerlingh Onnes gebouw een condoleanceregister opengesteld waarin collega’s en studenten enkele woorden ter nagedachtenis aan Hans Nieuwenhuis kunnen schrijven.