TOP-subsidie NWO voor Prof. Dr. Aad van der Vaart en Dr. Robin de Jong

NWO Exacte Wetenschappen kent aan 16 wetenschappers in de astronomie, informatica en wiskunde of een combinatie van deze disciplines (multidisciplinair) een TOP-subsidie toe. In totaal ontvangen de wetenschappers 6 miljoen euro.

De TOP-subsidie van EW is voor vernieuwend, grensverleggend en risicovol onderzoek dat niet aan een specifiek onderwerp is gebonden. De EW TOP-subsidies zijn opgedeeld in 2 compartimenten, te weten Compartiment 1 voor senior onderzoekers met een bewezen track record van significante onderzoeksresultaten in de afgelopen 10 jaar, waarbinnen Prof. Aad van der Vaart een toekenning heeft gekregen voor zijn onderzoek ‘Causal Discovery from High-Dimensional Data in the Large-Sample Limit’ een co-onderzoek met de Radboud Universiteit Nijmegen. Het Compartiment 2 is voor junior onderzoekers die aan het begin van hun wetenschappelijke carrière staan. Hierin heeft Dr. Robin de Jong een subsidie ontvangen voor zijn onderzoek ‘Refined tautological relations on moduli spaces of curves’.