Topsector Chemiebeurs voor MST-studenten Amaya Verschuur en Maarten Stam

Amaya Verschuur en Maarten Stam, eerstejaarsstudenten van de opleiding Molecular Science & Technology (MST), ontvingen op 30 september officieel hun Topsector Chemiebeurs. De uitreiking vond plaats in de Jaarbeurs in Utrecht, tijdens de World of Technology & Science beurs.

Studieprestaties, motivatie en ambitie

De Topsector Chemiebeurs werd dit jaar uitgereikt aan 49 talentvolle studenten die zich willen ontwikkelen in de chemie, waaronder Amaya en Maarten. Zij zijn geselecteerd op basis van studieprestaties, motivatie en ambitie. Studenten met een Topsector Chemiebeurs ontvangen een geldbedrag, variërend van €3.000,- tot €5.500,- per jaar, en volgen naast hun studie een aanvullend talentprogramma. Daarnaast zijn zij ambassadeurs voor de chemiesector.

Aansluiting op de arbeidsmarkt

Door middel van de Topsector Chemiebeurs hoopt de Topsector Chemie talent aan te trekken. Jongeren worden gestimuleerd hun talent voor bètavakken te benutten en scheikunde te gaan studeren. Daarnaast draagt de beurs bij aan een betere aansluiting tussen opleidingen en de arbeidsmarkt doordat deelnemende bedrijven via stageplaatsen of gastcolleges in de onderwijsprogramma’s participeren.

Meer weten

Topsector Chemiebeurs