Nadine Akkerman gastdocent bij University of Birmingham

Dr. Nadine Akkerman, werkzaam aan het Leiden University Centre for the Arts in Society (LUCAS), is van 27 mei tot en met 4 juli gastdocent bij de Universiteit van Birmingham. Ze zal onder andere meedoen aan een groot publiekelijk debat en ze is de keynote spreker tijdens het internationale colloquium 'Cultural Production in Early Modern Households'.

Vroegmoderne vrouwengeschiedenis

De Universiteit van Birmingham is zeer te spreken over de internationaal erkende onderzoeker Akkerman. De website geeft een gedetailleerd overzicht van haar onderzoeksprojecten en omschrijft de publicatie van haar driedelige boek The Correspondence of Elizabeth Stuart, Queen of Bohemia, waarvan het tweede deel in 2011 uit kwam. Het eerste en derde deel zullen verschijnen in 2014 en 2015.

Samen met Professor Lisa Jardine doet Akkerman op 18 juni mee aan een groot publiekelijk debat over 'Challenges for Early Modern Women's History'. Jardine en Akkerman zullen spannende en nieuwe onderzoeksmogelijkheden bieden voor het uitgraven van de vroegmoderne vrouwengeschiedenis. Daarnaast zal Akkerman op 28 juni spreken op het internationale colloquium Cultural Production in Early Modern Households.