Jan van Ruitenbeek nieuwe voorzitter Nederlandse Natuurkundige Vereniging

Prof.dr. Jan van Ruitenbeek is op 19 april 2013 benoemd tot nieuwe voorzitter van de Nederlandse Natuurkundige Vereniging. Van Ruitenbeek is gekozen door de leden. Van de 3600 leden bracht 10% voorafgaand aan de ALV elektronisch zijn stem uit op een van drie kandidaten. Ruitenbeek kwam met 54% van de stemmen royaal als winnaar naar voren.

Ruim de helft van de stemmen

Dat gebeurde op de Algemene Ledenvergadering (ALV) van de Nederlandse Natuurkundige Vereniging, de NNV: voorganger Gerard van der Steenhoven (TU Twente) droeg de voorzittershamer over.

De NNV

De NNV bestaat sinds 1921 en is de belangenbehartiger van de natuurkunde in Nederland. Alle fysici kunnen zich aansluiten: fysici werkzaam in bedrijfsleven, onderwijs en onderzoek, en studenten. De NVV geeft maandelijks het Nederlands Tijdschrift voor NatuurkundeJ uit en organiseert jaarlijks organiseert het grote natuurkundeevenement Fysica. De vereniging verstrekt ook subsidies om de natuur- en scheikunde te promoten.