Wiskunde Olympiade voor Bedrijven

Op 25 januari vond in Den Haag de Wiskunde Olympiade voor Bedrijven (en sponsors) plaats bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Alle deelnemers moesten in een uur de opgaven van de eerste ronde van de Wiskunde Olympiade maken, waar de leerlingen op school twee uur de tijd voor krijgen.

Elke sponsor mocht een team van drie personen afvaardigen voor deze wedstrijd waarbij de hoogste individuele score van elk team telt. Drie teams hadden een deelnemer met de hoogst mogelijke score van 36 punten, namelijk CBS, Pythagoras en ORTEC. Ons Mathematisch Instituut werd vertegenwoordigd door PhD studenten Maarten Derickx, Krzysztof Dorobisz en Albert Gunawan. Zij hebben met een totaal van 92 punten wel de een-na-hoogste teamscore gehaald!