Student wint stage NMa

In de lezingencyclus Recht en Bedrijf hielden Gerard Bakker, directeur Mededinging bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), en Edwin van Dijk, Hoofd Recherche en Inlichtingen, een lezing over Marktwerking en Mededinging. Bakker en Van Dijk hadden een stageplek in het vooruitzicht gesteld voor de student die de beste vraag zou stellen.

Eerstejaars studente Louise Petri stelde een uitstekende vraag, waarmee zij deze stageplek bij de NMa heeft gewonnen!

In het kader van de afstudeerrichting Recht en Economie ( docent Olaf van Vliet), vertelden Bakker en Van Dijk aan de hand van actuele cases uit de praktijk en interessante videofragmenten hoe het opsporen van kartels in zijn werk gaat. Daarbij bleek dat voor het oplossen van mededingingsvraagstukken zowel juridische als economische kennis noodzakelijk is.

Lezingencyclus Recht en Bedrijf

De lezingencyclus Recht en Bedrijf is in het bijzonder bedoeld voor eerstejaars rechtenstudenten die interesse hebben in de afstudeerrichtingen International Business Law, Recht & Bedrijfswetenschappen en Recht & Economie. Uiteraard zijn studenten die geen eerstejaars meer zijn maar wel geïnteresseerd ook van harte welkom! De lezingen worden op donderdagavond gegeven van 17:00 tot 19:00 uur in zaal C.131 op het KOG. De lezingen worden afwisselend georganiseerd door de afdelingen Bedrijfswetenschappen, Economie en Ondernemingsrecht.