LIACS neemt deel aan samenwerking tusen Universiteit Leiden en China

Op 26 april 2012 kwamen ze samen om ervaringen te delen met Leidse staf: twaalf Chinese promovendi die in Nederland zijn in het kader van het beursprogramma van de China Scholarship Council. Tien dagen eerder, op 16 april, ontving de Universiteit Leiden een delegatie van Peking University.

Het Leiden Institute for Advanced Computer Science (LIACS) heeft al samenwerking op poten gezet met de Software School van de Universiteit van Xiamen: Leidse en Chinese studenten werken er samen. Met Peking University worden de mogelijkheden van gezamenlijke opleidingen onderzocht. De wederzijdse wil en de behoefte aan samenwerking en uitwisseling met China in het algemeen en Peking Univerisity in het bijzonder zijn er. De mogelijkheden worden nu verder uitgewerkt. Lees verder.