Team Master opleiding ICT in Business wint Strictly-for-Business Challenge

Strictly for Business is een competitie om IT-professionals van bedrijven en universiteiten met elkaar in contact te brengen. Teams van 4 of 5 studenten, 2 'Young IT professionals' uit deelnemende bedrijven én een docent van de opleiding als coach strijden tegen elkaar. Uit Leiden hebben twee teams deelgenomen: 'We Mean Business' en 'IT’s Leiden'.

Het winnende team ‘We mean business’:
Rali Genova
Martijn Hoedelmans
Michael Kaldenbach
Christos Liotis

Coaches:
Harry Lie, YITP Shell
Patrick De Neuve, YITP CZ verzekeringen
Michel Chaudron, Programme director MSc ICT in Business

Wetenschappelijk paper over een model voor Shell

Het team kreeg een challenge van Shell: Hoe moeten we Software as a Service (SaaS) in ons IT-landschap introduceren?

Het team heeft gewonnen omdat zij een ‘theoretisch maturity model’ hebben ontwikkeld en toegepast bij Shell. Op basis van dit model heeft het team een inschaling gemaakt van het stadium waarin Shell op dit moment verkeerd. Deze inschaling is de basis voor een roadmap die gebruikt kan worden om het gebruikt van SaaS verder te professionaliseren. Het team gaat nu een wetenschappelijk paper over haar vondst schrijven.

De prestatie van het tweede Leidse team “IT’s Leiden” deed nauwelijks onder voor het “We Mean Business”. Lange tijd leek “IT’s Leiden” met de eerste prijs aan de haal te gaan.